מיהו השחקן החרדי שהקים בית מכירות פומביות?

עמית דניאל 1 Comment on מיהו השחקן החרדי שהקים בית מכירות פומביות?

השחקן החרדי, ניסים ורטה, החליט לפתוח בית מכירות פומביות • בשיחה עם מנחם טוקר ב"זמן אוויר" הוא מספר על המכירות, סידור התפילה של ה'בבא סאלי', קמע עתיק וכסא של אליהו הנביא שמגיע מתקופתו של רבי יהונתן אייבשיץ

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השחקן החרדי, ניסים ורטה, הקים בית מכירות פומביות ומדי חודשיים הוא מקיים מכירה פומבית של חפצי יודאיקה עתיקים ונדירים. בתכנית "זמן אוויר" שוחח מנחם טוקר עם ורטה וביקש לדעת לפני כולם מה יוצע במכירה הפומבית הבאה.

"יש לנו 'כסא של אליהו הנביא' בן 200 שנה מגולף מעץ. הכסא מהתקופה של רבי יהונתן אייבשיץ ובעל ה'שאגת אריה', רבי אריה לייב בר אשר גינצבורג זיע"א והוא מהעיר מץ. יש חריטה שלהערכת אנשי המקצוע היא מהתקופה הזו" סיפר ורטה והמשיך "יש לנו גם מחזור של שלושה רגלים של ה'בבא סאלי' זיע"א, יש במחזור המיוחד הזה גם דמעות וזה ממש מרגש. בסוף המחזור הזה יש קינה מצמררת שכתב הבבא סאלי על הכמיהה לגאולה" סיפר.

"על הרב ישעיה שטיינר מקרסטיר שמעת?" שאל ניסים ורטה ומשטוקר השיב בחיוב ביקש ורטה לספר לו סיפור "היה בארה"ב לפני 150 שנה יהודי שהיתה לו מכבסה ממנה הוא התפרנס יפה. יום אחד פתחו מולו שני איטלקים מכבסה והוא התחיל לאבד לקוחות. באחד מן הימים נכנס למכבסה יהודי מהעיר קרסטיר בה התגורר ר' ישעיה וכשהוא שמע את סיפורו של אותו יהודי הוא אמר כי כשיחזור לעיירה הוא ייכנס לר' ישעיה לבקש ברכה ועצה. כך היה, כשהיהודי סיפר לר' ישעיה הביא הרב קמע ואמר לו שיעביר לאותו יהודי מהמכבסה. באחד מן הימים החליטו האיטלקים לשלוח מישהו שישרוף ליהודי את החנות. וכשזה הגיע, הוא לא הבחין בין המכבסות ושרף את מכבסתם של אותם איטלקים. כשהיהודי פתח את הקמע, לתדהמתו הוא רואה כי ר' ישעיה כתב שם את הפסוק 'ואת האנשים אשר פתח הבית היכו בסנוורים..'. אני מספר לך את זה ואומר לך שבמכירה הבאה בע"ה יהיה גם קמע של ר' ישעיה שטיינר זיע"א".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ממש כיף לשמוע את ניסים ורטה😊😊